Visszatérési politika

Elektronikus-internetes bolt: https://onlinefotka.sk

1. Általános rendelkezések

1a.) Miviva s.r.o.
B.Němcovej 956/43
990 01
Veľký Krtíš
Szlovákia

ID: 52 809 111
Steuernummer: 2121143409

Bejegyezve a kereskedelmi nyilvántartásba
Besztercebányai Kerületi Bíróság,
szakasz: Sro, beillesztendő sz. 37849 / S
Vállalkozás neve
Miviva s.r.o.

(a továbbiakban: “eladó”) a https://onlinefotka.sk weboldalon keresztül online áruházat (a továbbiakban: “e-bolt”) működtet, amelyben távvásárlási szerződés alapján vásárol árukat vásárlóinak.

1.b. Ez a panasztételi eljárás követi és kiegészíti az Általános Szerződési Feltételeket, amelyek szabályozzák az áruk értékesítését a weboldalon található e-bolton keresztül.

1.c. A panasztételi eljárás leírja a vevő és az eladó közötti együttműködést az áru esetleges hibáival, azok alkalmazásával és az azokból eredő követelésekkel kapcsolatban.

1.d. A vevő köteles az áru megrendelése előtt megismerkedni a panasztételi eljárással és az általános üzleti feltételekkel. Az árut az eladótól megrendelve megerősíti, hogy megismeri az említett panasztételi eljárás tartalmát és az általános üzleti feltételeket.

1.e. A vásárlás igazolásaként az eladó minden egyes megvásárolt árura kiállítja a vételi bizonylatot (számlát). Ha külön garanciakártyát nem állítanak ki, a vonatkozó vásárlási bizonylat (a továbbiakban: garanciakártya) szolgál garanciakártyaként.

1.f. Az eladó a fogyasztói panaszokat a Szlovák Köztársaság jogszabályainak, különös tekintettel a sz. 250/2007. Sz. módosított formában a Szlovák Köztársaság Polgári Törvénykönyve és az érvényes jogszabályok.

2. Jótállási idő

2.a). A polgári jogi viszonyok alapján vásárolt összes áru esetében a szavatossági idő a Szlovák Köztársaság jogszabályainak megfelelően 24 hónap, kivéve, ha a Szlovák Köztársaság jogszabályai rövidebb időszakot írnak elő bizonyos típusú árukra. Ha a felhasználási időszakot az eladott cikken, annak csomagolásán vagy a hozzá csatolt útmutatóban jelölik meg, a jótállási idő nem ér véget ezen időszak lejárta előtt.

2.b). A jótállási idő attól az időponttól kezdődik, amikor az árut a vevő kézhez vette. az eladó a vevő fogyasztóval szemben felelős az áru hibáért a Ptk 623. és 623. §-a szerint.

3.c). Az eladó meghosszabbíthatja a törvényben előírt időszakot. A meghosszabbított jótállási idő hosszát mindig feltünteti a jótállási jegy. Ha a garanciakártyán nem szerepel más garanciaidő, a 24 hónapos időszak érvényes.

d). A jótállási időszak a törvényben rögzített időtartamból (24 hónap) és szükség esetén egy hosszabb időszakból áll. A törvényi jótállási időn belül a panaszokra a Polgári Törvénykönyv a 40/1964. 619-627. §, figyelembe véve ezeket a panaszszabályokat. (Hosszabb időszak esetén a panaszokra kizárólag ezek a szabályok vonatkoznak.)
e). A vevő azon jogai, amelyekért a jótállási idő vonatkozik az áruk hibáira, felelősséggel járnak, ha azokat nem a jótállási idő alatt gyakorolják.

3. Garanciális feltételek

3.a). Az eladó felelős azért, hogy az áruk az értékesítéskor meghatározott minőséggel, mennyiséggel, mérettel és tömeggel rendelkezzenek. Az áruknak hibátlanoknak kell lenniük, és meg kell felelniük az alkalmazandó műszaki előírásoknak.

3.b). Az eladó felelős azokért a hibákért, amelyek az eladott áruknak a vevő által történő átvételekor vannak, és azokért a hibákért, amelyek az áru jótállási idő alatt történő átvételét követően jelentkeznek.

3.c). Garanciális kizárások:

A jótállás nem terjed ki az áruk nem rendeltetésszerű használatából vagy vis maiorból, természeti katasztrófákból stb. Eredő hibákra. sem az ebből eredő károkért. Ezenkívül a garancia nem terjed ki a nem rendeltetésszerű működés, szakszerűtlen vagy nem megfelelő kezelés, használat és telepítés által okozott hibákra. A garancia nem terjed ki az alábbiak által okozott károkra:

a) az áruk mechanikai károsodása,
b) az áruk nem megfelelő körülmények közötti használata,
c) az árut megrongálta a túlzott terhelés,
d) minősítés nélküli beavatkozások végrehajtása vagy paraméterek megváltoztatása.

3.d). A garanciális idő nem számít bele a hibától való felelősség gyakorlásától a hibáért való felelősség gyakorlásától egészen addig az időig, amikor a vevőnek át kellett vennie a terméket. Az áruk cseréje esetén a jótállási idő az új áruk beérkezésétől kezdődik.

3.e). Ha az eladó az áru megvásárlásakor az árut további ajándékként ajándékba ajánlja az ügyfélnek, akkor az ügyfél feladata, hogy elfogadja-e a felajánlott ajándékot. Az ajándék azonban nem eladott termék, így az eladó nem felel semmilyen hibáért. Ha az ügyfélnek joga van elállni az adásvételi szerződéstől (visszatérítés), akkor az ügyfél köteles visszaadni az eladónak mindent, amit kapott, azaz. ajándékba kapott árukat is.

3.f). A vevő panaszt nyújthat be:

személyes: Miviva s.r.o.; B.Němcovej 43; 990 01; Veľký Krtíš; Szlovákia
postai / szállító társaság által a következő címre: Miviva s.r.o. B.Němcovej 43; 990 01; Veľký Krtíš; Szlovákia (az áru küldésével a vásárlás igazolásával együtt).

A vevő a garancia érvényességét a vásárlás igazolásának benyújtásával igazolja, amennyiben az árut korábban igényelték, az igény igazolásával is.

3.g). Az eladónak jogában áll megtagadni az áruk panaszos befogadását azokban az esetekben, amikor az igényelt áruk vagy azok alkatrészei szennyezettek, vagy nem felelnek meg az áruk higiénikus szempontból biztonságos eladásának a panasztételi eljárás során megkövetelt alapvető követelményeinek.

4. A berendezés módszere

4.a). Kijavítható hiba esetén a vevőnek joga van ingyenesen, időben és megfelelően kijavítani. Az eladó köteles a hibát indokolatlan késedelem nélkül megszüntetni.

4.b). A hiba kiküszöbölése helyett a vevő kérheti a termék cseréjét, vagy ha a hiba csak a termék egy részére vonatkozik, akkor az alkatrész cseréjét, ha az eladónak az áruk ára vagy a hiba súlyossága miatt nem merül fel aránytalan költség.

4.c). A hiba megszüntetése helyett az eladó mindig cserélheti a hibás terméket egy tökéletesre, ha ez nem okoz komoly nehézségeket a vevő számára.

4.d). Olyan hiba esetén, amelyet nem lehet orvosolni, és amely megakadályozza a dolog hibátlan dologként történő rendeltetésszerű használatát, a vevőnek joga van kicserélni a dolgot, vagy elállhat a szerződéstől. Ugyanezek a jogok a vevőre vonatkoznak kijavítható hibák esetén, de ha a vevő nem tudja megfelelően használni a dolgot a hiba javítás utáni megismétlődése vagy nagyobb számú hiba esetén.

4.e). Egyéb helyrehozhatatlan hibák esetén a vevő ésszerű kedvezményre jogosult a termék árában.

4.f). Ha a vevőnek joga van kicserélni az árut, vagy joga van elállni a szerződéstől (visszatérítés), akkor a vevőn múlik, hogy e jogok közül melyiket gyakorolja. Amint azonban e jogok egyikét választja, már nem változtathatja meg egyoldalúan ezt a választást.

4.g). Ha a fogyasztó panaszt tesz, az eladó vagy az általa meghatalmazott alkalmazott, vagy egy kijelölt személy köteles a fogyasztót tájékoztatni a fentiekben ismertetett jogairól.

4.h). A panasz kezelésének módjának meghatározása: A fogyasztó döntése alapján, amelyet a fogyasztó a jogaiból gyakorol, az eladó köteles meghatározni a panasz kezelésének módját:

a) azonnal,
b) összetett esetekben legkésőbb a panasz keltétől számított 3 munkanapon belül
c) indokolt esetekben, különösen ha az áruk vagy szolgáltatások állapotának komplex műszaki értékelése szükséges, legkésőbb a panasz keltétől számított 30 napon belül.

4.i). A panasz kezelésének módjának meghatározása után a panaszt azonnal rendezik, indokolt esetben a panaszt később elintézhetik; a panasz elintézése azonban a panasz keltétől számított 30 napnál tovább nem tarthat.

4.j). Az alábbiak minősülnek a panasz kezelésének:

a) új vagy javított áruk szállítása vagy kiszállítása a vevőnek, vagy információk átadása arról, hogy az áruk készen állnak a begyűjtésre,
b) az áruk árengedményének vagy a visszaküldött vételárnak megfelelő pénzeszközök elküldése a vevőnek, vagy információt küld a vevőnek arról, hogy a megfelelő összeg készen áll a begyűjtésére.

4.k). A panasz hiába rendezésének határideje lejártával a fogyasztónak jogában áll elállni az adásvételi szerződéstől, vagy joga van az árut új árura cserélni.

4.l). Panaszok a vásárlástól számított 12 hónapon belül: Ha a fogyasztó a vásárlás első 12 hónapjában panaszt tett az áruval kapcsolatban, az eladó a panaszt elutasítással csak szakmai megítélés alapján tudja kezelni; A szakértői értékelés eredményétől függetlenül a fogyasztótól nem követelhető meg a szakértői értékelés költségeinek vagy a szakértői értékeléssel kapcsolatos egyéb költségek megtérítése. az eladó köteles a panasz elutasítását igazoló szakértői értékelés másolatát a fogyasztó rendelkezésére bocsátani legkésőbb a panasz kezelésének napjától számított 14 napon belül.

4.m). Panaszok a vásárlástól számított 12 hónap elteltével: Ha a fogyasztó a vásárlástól számított 12 hónap elteltével termékpanaszt tett, és az eladó azt elutasította, a panaszt kezelő személy köteles a reklamációs dokumentumban megadni, hogy a fogyasztó kiknek küldheti el az árut szakmai elbírálás céljából. Ha az árut szakértői értékelés céljából elküldik egy kijelölt személynek, a szakértői értékelés költségeit, valamint az összes kapcsolódó, célszerűen felmerült költséget az eladó viseli, függetlenül a szakértői értékelés eredményétől. Ha a fogyasztó szakmai értékeléssel bizonyítja az eladó felelősségét a hibáért, ismét panaszt nyújthat be; a szavatossági idő a szakmai értékelés során nem tart. az eladó köteles a panasz újbóli alkalmazásának napjától számított 14 napon belül megtéríteni a fogyasztónak a szakmai elbírálás során felmerült összes költséget, valamint az összes kapcsolódó, szándékosan felmerült költséget. Az újra benyújtott igényt nem lehet elutasítani.

4.n). Értékelési költségek: Ha a fogyasztó elküldi az árut értékelésre egy kijelölt személynek, akkor az értékelés költségeit, valamint az összes kapcsolódó, célszerűen felmerült költséget mindig az eladó viseli, vagyis a teljes jótállási időszakra, függetlenül az értékelés eredményétől. Ha azonban az árut szakértői értékelés céljából a kijelölt személytől eltérő személynek, azaz szakértőnek vagy meghatalmazott, bejelentett vagy akkreditált személynek küldik el, a szakértői értékelés költségeit, valamint az összes kapcsolódó, célszerűen felmerült költséget az eladó csak akkor köteles megtéríteni a fogyasztó számára, ha a szakértői értékelés igazolja. az eladó felelőssége az igényelt hibáért, az újbóli követelés napjától számított 14 napon belül.

4.o). Az eladó a panasz benyújtásakor köteles visszaigazolást adni az ügyfélnek. Ez a visszaigazolás a reklamációs jegyzőkönyv másolata. Az eladónak és a fogyasztónak az elérhetőségein túl ezen megerősítésnek tartalmaznia kell a hiba leírását, valamint azt, hogy a fogyasztó a hiba jellegétől és a panasz időpontjától függően igényli-e a vételár javítását, cseréjét, visszavonását vagy kedvezményét.

4.p). Ha a panasz hosszú távú kommunikáció útján történik, pl. telefonon az eladó köteles a panasz visszaigazolását a lehető leghamarabb, de legkésőbb a panasz igazolásával együtt eljuttatni a fogyasztóhoz. Az igényt nem kell megerősíteni, ha a fogyasztónak lehetősége van az állítás más módon történő igazolására, pl. emailben.

4.q). Az eladó köteles a panasz kezeléséről legkésőbb a panasz keltétől számított 30 napon belül írásbeli dokumentumot kiállítani. Ez az írásos dokumentum a panaszkezelési protokoll másolata a panaszkezelés kitöltött mezőjével, levél, amely írásbeli értesítést tartalmaz a panasz kezeléséről, vagy SMS-üzenet vagy e-mail üzenet, amely a panasz kezelésével kapcsolatos információkat tartalmaz, annak írásbeli megerősítésével.

4.r). Az indokolt panasz rendezése után a garancia időtartama meghosszabbodik a panasz időtartamával. Indokolatlan panasz esetén a garanciális időszak nem hosszabbodik meg. Ha a panaszt cserével rendezték, a következő lehetséges panaszt tekintik az áruk első panaszának.

4.s). A vevő együttműködése: A vevő köteles biztosítani az eladót, ill. hivatalos szerviz, haladéktalanul minden együttműködést az igényelt hiba fennállásának igazolására és annak kiküszöbölésére (ideértve az áruk megfelelő szükséges tesztelését vagy szétszerelését). A vevő köteles az árut tisztán, megfelelő csomagolásban, a higiéniai előírásoknak vagy az általános higiéniai elveknek megfelelően szállítani, beleértve az összes alkatrészt és tartozékot, lehetővé téve az ilyen ellenőrzést és a hiba kiküszöbölését.

4.t). A vevő köteles az árut a garanciális javításból legkésőbb a teljesítéséről szóló értesítéstől számított egy hónapon belül átvenni.

4.u). A panasz / panaszok benyújtásának és kezelésének lehetőségeiről az eladó nemcsak személyesen a címen, hanem elektronikusan és telefonon is tájékoztatást nyújt:

Levelezési cím:
Miviva s.r.o. B.Němcovej 43; 990 01; Veľký Krtíš; Szlovákia

Tel .: +421 (0) 915 830 932

E-mail: info@onlinefotka.sk

4.v). Törvény 11. §-a szerint. A fogyasztói jogviták alternatív rendezéséről és egyes törvények módosításáról szóló 391/2015. Cikk értelmében a fogyasztónak joga van az eladóhoz fordulni jogorvoslatért, ha nem elégedett azzal, ahogy az eladó panaszát kezelte, vagy ha úgy véli, hogy az eladó megsértette jogait. Az eladóval fennálló vita esetén a fogyasztónak jogában áll a vita rendezésének minden lehetőségét kihasználva az alternatív vitarendezés tárgyához fordulni, amelynek értéke meghaladja a 20, – € -t. A jogszabály nemcsak a “belföldi”, hanem a “határokon átnyúló” vitákra is vonatkozik, azaz viták a Szlovák Köztársaságban működő külföldi fogyasztók és eladók között.

4.x). Az ADR szerv:

Szlovák Kereskedelmi Felügyelet, Központi Felügyelőség, Nemzetközi Kapcsolatok és Alternatív Fogyasztói Viták Osztálya

Prievozská 32, pp. 29, 827 99 Pozsony 27, SR.

web: http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi

e-mail: ars@soi.sk, adr@soi.sk

4.y). A fogyasztó az ajánlatot a 391/2015. Sz. Törvény 12. §-ában meghatározott módon nyújthatja be. a fogyasztói jogviták alternatív rendezéséről és egyes törvények módosításáról.

4.z). A fogyasztó a https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event webhelyet bíróságon kívüli vitarendezés benyújtására és a fogyasztói jogviták peren kívüli rendezésére (ideértve a határokon átnyúló vitákat is) is felhasználhatja. = main.home.chooseLanguage

5. Záró rendelkezések

5.a). Ez a panasztételi eljárás 2020.03.01-től érvényes.

5.b). Az eladó fenntartja a jogot, hogy előzetes értesítés nélkül megváltoztassa a panasztételi eljárást azzal, hogy új verzióját az e-shop weboldalára helyezi.

5.c). Amikor az eladó e-boltjából árumegrendelést küld, a vevő megerősíti egyetértését ezzel az érvényes panaszeljárással.

A panasz űrlapot innen töltheti le:

https://onlinefotka.sk/Reklamacia.pdf